Filippiinoa/tagalogia suomalaisille

Filippiinon/tagalogin kurssit keväällä 2024

Kielikurssit alkavat joka syksy syyskuun puolessa välissä ja jatkuvat joululoman jälkeen tammikuussa. Kaikki kurssit toimivat etänä Teams-sovelluksen avulla. Seuraavasta alkeiskurssista ei voida vielä antaa tietoja. Tarkemmat tiedot kaikista kursseista alla. 😀

Yleistä kursseista. Kaikilla kursseilla on kevät- ja syyslukukaudet. Syyskurssi kestää syyskuusta joulukuuhun, kevätkurssi tammikuusta toukokuuhun. Kurssien tapaamiset ovat kerran viikossa, kaksi tuntia kerrallaan, yleensä klo 17-19 tai miten kurssilaisten kesken sovitaan. Oppituntien välissä tehdään paljon harjoituksia. Kurssit etenevät oppilaiden taitojen tahtiin.

Jatkokurssit keväällä 2024

Alkeiskurssi 3

Kenelle sopii: Jokaiselle, joka on kiinnostunut Filippiineistä ja filippiinon/tagalogin kielestä ja joka on käynyt läpi oppikirjan ensimmäisen ja toisen osan ja alkupuolen 3-kirjasta. Kevään aikana opiskellaan lisää verbioppia ja opitaan muodostamaan peruslauseita.

Aika: maanantaisin klo 17-19.

Kevätlukukausi: 22.1.-27.5.2024, yhteensä noin 15 kurssikertaa, jokaisella kerralla kaksi tuntia. Mahdollisista syyslomista päätetään kurssilaisten kesken.

Ilmoittautuminen viimeistään 15.1.2024: Riitta Vartille, riitta.vartti@kolumbus.fi. Ilmoittautuessa päivitä tietosi: nimi, postiosoite, puhelinnumero ja sähköposti. Huom! Kurssille voit myöhemminkin kysellä paikkoja, mutta mieluiten liityt mukaan heti alusta.

Opettaja: Riitta Vartti.

Kaikki kurssit etänä.  Käytämme Teams-sovellusta. Lisäksi kaikilla kursseilla pidetään yhteyttä myös Messenger-ryhmän avulla, joten Facebook-kaveruus opettajan kanssa on välttämätön. Ryhmän nimi on “Maanantaibarkáda”.

Maksut: Kurssin hinta / lukukausi on 50 euroa.

• Kurssimaksu (50 euroa) maksetaan heti kurssin alettua Filippiinit-seuran tilille Danske Bank FI4980001800966872 (Filippiinit-seura).
  • Oppikirja (35 euroa) maksetaan tilille Danske Bank FI2980002703520998 (Riitta Vartti). (Huom! tämä tiedoksi mahdollisille uusille oppilaille, joilla ei vielä ole kirjaa.)

Oppikirjat: Mulâ Sa Umpisá 3. Kirjan voi etukäteen joko noutaa opettajan luota tai tilata postitse. Sovitaan tästä jokaisen oppilaan kanssa.

Jatkokurssi 4

“Torstaiporukka” alkaen torstaina 18.1.2024 klo 17-19.

Oppikirjana on harjoituskirja Magsanay Tayo! (30 euroa). Huom, uudet ilmoittautujat: Kirjat voi noutaa opettajan luota tai tilata postitse.

Kenelle sopii: Kurssi sopii kolmen oppikirjan sarjan ja harjoituskirjan alkuosan läpikäyneille tai muuten vastaavat tiedot hankkineille. Tervetuloa siis mukaan myös vanhat oppilaat, jotka haluatte kerrata ja syventää taitojanne!

Opettajana toimii Riitta Vartti.

Ilmoittautuminen viimeistään 8.1.2024: Riitta Vartille, riitta.vartti@kolumbus.fi. Ilmoittautuessa päivitä tietosi: nimi, postiosoite, puhelinnumero ja sähköposti.

Etäyhteys: Tunnit Teams-sovelluksella ja lisäyhteys Messenger-ryhmän “Torstaiporukka” kautta.

Maksut: Kurssin hinta on 50 euroa (+ harjoituskirja 30 euroa).

• Kurssimaksu (50 euroa) maksetaan heti kurssin alettua Filippiinit-seuran tilille Danske Bank FI4980001800966872 (Filippiinit-seura).
  • Oppikirja (30 euroa) maksetaan joko kurssilla käteisellä tai tilille Danske Bank FI2980002703520998 (Riitta Vartti). (Huom! tämä tiedoksi mahdollisille uusille oppilaille, joilla ei vielä ole kirjaa.)

Tervetuloa! Maligáyang pagdatíng!

Kurssit järjestää Filippiinit-seura ry.

Oppikirjat

Filippiinon kielen oppikirjat

Mulâ Sa Umpisá 1, Riitta Vartti + äänitteet,

ISBN 978-952-67137-0-0.

11 Lukukappaletta, paljon harjoituksia, laaja kielioppiosa sekä yli tuhannen sanan sanasto. Tarkoitettu alkeiskurssilaisille, mutta sopii myös itseopiskelijalle. Aidot filippiinon kielen puhujat ovat lukeneet kirjan tekstit nauhalle.

Hinta 25 euroa.

Mulâ Sa Umpisá 2, Riitta Vartti

ISBN 978-952-67137-5-5

Tarkoitettu jatkoksi edelliselle kurssille. 10 lukukappaletta, paljon harjoituksia, laaja kielioppi ja n. 2 000 sanan sanasto. Aidot filippiinon kielen puhujat ovat lukeneet kirjan tekstit nauhalle.

Hinta 30 euroa

Mulâ Sa Umpisá 3, Riitta Vartti

ISBN 978-952-67137-8-6

Tarkoitettu jatkoksi edelliselle kurssille. Lukukappaleet, paljon harjoituksia, laaja kielioppi ja n. 2 000 sanan sanasto. Aidot filippiinon kielen puhujat ovat lukeneet kirjan tekstit nauhalle.

Hinta 30 euroa.

Huom! CD:n sijaan kirjojen äänitteet voi saada itselleen Google Driven avulla.

Magsanay Tayo! -harjoituskirja (30 euroa). Kaksiosaisessa kirjassa on myös vastaukset tehtäviin. Harjoituskirjaa voi käyttää jo aivan alkeistasolla, mutta enemmän siitä hyötyvät 2-kurssilaiset ja siitä ylöspäin.

Oppikirjoja voi tilata myös osallistumatta kurssiin. Lähetettäessä hintaan lisätään postikulut. Tilatessa ilmoita nimi, osoite ja puhelinnumero. Ilmoita myös, mihin postin toimipisteeseen haluat paketin.

Sanakirja

Suomi – filippiino/tagalog – suomi -sanakirja (2. painos 2015).
Riitta Vartti. Bookwell Oy, Juva. ISBN 978-952-67137-7-9.

Hinta 30 euroa (+ mahdolliset postikulut)

• 30 000 sanaa
  • lyhyet kieliopit molemmista kielistä
  • paljon esimerkkejä

Tilaukset: Riitta Vartilta, riitta.vartti @ kolumbus.fi. Tilatessa ilmoita nimi, osoite ja puhelinnumero. Ilmoita myös, mihin postin toimipisteeseen haluat paketin.

Lue lisää kielistä.