Filippiinien konsulaatti

Filippiinien kunniapääkonsulaatti Suomessa

(in English below)

Filippiinien kunniapääkonsulaatti Suomessa avattiin uudelleen 16. heinäkuuta 2020. Konsulaatin uusi osoite ei ole Helsingissä, vaan naapurikaupunki Espoossa: Ylisrinne 6 A (pohjakerros), 02210 Espoo (Olari).

Aukioloajat: tiistaisin ja torstaisin klo 13.00-15.00

Käynti- ja postiosoite
Ylisrinne 6A / T2
02210 Espoo

Konsulaatin Facebook-ryhmä: https://www.facebook.com/groups/895881031218522

Konsulipalvelut

Väestörekisteriasiat (Avioliittoraportti (ROM), Ilmoitus syntymästä (ROB) Kuolemaraportti (ROD)
Erilaisten asiakirjojen notarisoiminen ja laillistaminen
Työsopimuksen kuittaus
NBI-kortin sormenjälkien ottaminen

Tapaamista varten on varattava aika. Lisätietojen saamista ja tapaamisen varaamista varten ota yhteyttä kunniakonsuli Maria Kauppiseen

sähköpostitse: dckauppinen.m@gmail.com
tai puhelimitse: 040 0913243.

Huom!
1) Konsulaatti ei käsittele passihakemuksia. Passia voi hakea Filippiinien Tukholman-suurlähetystöstä tai konsulitapaamisista, joita järjestetään pari kertaa vuodessa Helsingissä. Seuraava tapaaminen on 14.-17. huhtikuuta 2023. Lisätietoja konsulitapaamisesta Konsulaatin Facebook-ryhmän sivulla.
2) Viisumipalvelut suomalaisille. 10.2.2022 alkaen suomalainen voi matkustaa Filippiineille enintään 30 päiväksi ilman viisumia. Jos olet menossa pitemmäksi ajaksi, kysy konsulaatista viisumeista.

Kun lähetät sähköpostia konsulaattiin, kerro nämä tiedot itsestäsi:

a) täydellinen nimi ja osoite

b) koskeeko asia alaikäistä vai aikuista

c) passin viimeinen voimassaolopäivä

d) puhelinnumero

Filippiinien passin uusiminen: Seuraava konsulitapaaminen järjestetään Helsingissä 14.-17. huhtikuuta 2023.

Jos kyselet asiasta sähköpostilla, ilmoita sähköpostisi aiheeksi esimerkiksi PASSIN UUSIMINEN. Jos tarvitset muita palveluita, voit myös lähettää sähköpostilla samat tiedot kuin yllä ja selittää lyhyesti palvelun tarkoitus (esim. uusi passi, kadonnut passi, nimenmuutos).

Lisätietoja:

Konsuli Maria Kauppinen sähköposti dckauppinen.m@gmail.com ja

Gene Paavola sähköposti gen.paavola02@gmail.com

Kiitos, Maria Kauppinen, kunniakonsuli Suomessa

Philippine Honorary Consulate General in Finland

The Philippine Honorary Consulate General in Finland reopened on July 16, 2020. The new address of the consulate is not in Helsinki, but neighboring city Espoo: Ylisrinne 6 A ( ground floor), 02210 Espoo (Olari).

Opening hours

a) Tuesdays and Thursdays from 13.00-15.00, by appointment for acknowledgement of Special Power of Attorney and Affidavit
b) by mail for the following services:

For appointment, please contact Honorary Consul Maria Kauppinen by email; dckauppinen.m@gmail.com
or by phone; +358 40 0913243

Visiting and postal address
Ylisrinne 6A / T2
02210 Espoo

Open during Tuesday and Thursday- 13:00-15:00

Consular Services

• Civil Registry ( Report of Marriage (ROM), Report of Birth (ROB) Report of Death ( ROD)
  • Authentications, Notarials and Legalization
  • Acknowledgement of Employment Contract
  • NBI Card Fingerprinting

Due to COVID restriction, only those applicants with appointment will be allowed entry to the Consulate Office.

For further information and appointment , please contact

Honorary Consul Maria Kauppinen
Email: dckauppinen.m@gmail.com (preferred mode of communication )
Tel No. +358 400913 243

Note

1) The Philippine Consulate do not process passport applications. Applicants will need to apply at the Philippine Embassy in Stockholm, or apply when there is a Consular Outreach in Finland.

2) Visa services – please contact Philippine Consulate for more information.

Announcement 29.11.2020

PHILIPPINE HONORARY CONSULATE GENERAL – FINLAND

Announcement: Planned Outreach Services in Helsinki Finland  2021

The Philippine Honorary Consulate General would like to conduct estimation on the number of the applicants whose passports will be expiring up to 31st DEC. 2021. The purpose of this exercise is to determine the timeframe for Passport Services to be conducted in Helsinki, Finland in the near future 2021. If there will be a higher volume of applicants, the tentative date for the Passport services can be established.

In this regard, those who are concern are kindly requested to send the following information to:

Consul Maria Kauppinen email dckauppinen.m@gmail.com

and Gene Paavola email gen.paavola02@gmail.com

a) Applicant’s Complete Name and Address

b) Minor or Adult applicant

c) Expiry date of the Passport

d) Telephone number

Please indicate as subject of your email,  for example PASSPORT RENEWAL

Other applicants who would be requiring passport services as well can also send an email, indicating the same information as mentioned above and explaining in brief the purpose for this service, (i.e. new passport, lost passport, change of name, etc).

Keep safe everyone

Thank you,