Filippiinit-seuran tapahtumat

Filippiinit-seura järjestää vuosittain muutamia omia yleisötapahtumia, seminaareja sekä paneeleja. Näiden lisäksi ilmoitamme toisinaan myös yhteisistä tilaisuuksista ns. fin-fil-järjestöjen kanssa. Joka toukokuiseen satojen järjestöjen Maailma kylässä -tapahtumaan kutsumme myös aivan varmasti!

Käy katsomassa kuvakoosteita menneistä tapahtumistamme.

• Ilmastonmuutos: Näkökulmia Filippiineiltä
    Mitkä ovat ilmastonmuutoksen vaikutukset Filippiineillä ja miten niihin sopeudutaan? Miten ilmasto-oikeudenmukaisuus tulisi toteuttaa? Climate Change: Perspectives from the Philippines. Asiantuntijana Albert Magalang, Filippiinien ilmastonmuutoksen pääneuvottelija. Verkkokeskustelu la 1.4.2023 klo 15.
  • Tapaaminen filippiiniläisten ay-aktiivien kanssa 16.5.2022
    Rodel “Rodz” Abenoja kertoo elintarviketyöläisten kamppailuista ja Filippiinien 9.5. 2022 vaalien tuloksesta otsikolla “Workers Crossroads: The Fight Against Shrinking Space of Democracy in the Philippines”. (“Työntekijät tienhaarassa: Taistelu demokratian kutistumista vastaan Filippiineillä”.)
  • Filippiinien vaalit ihmisoikeuksien näkökulmasta
    Verkkokeskustelu lauantaina 2.4.2022 klo 14.00 (klo 19.00 Manilan aikaa) Zoom-yhteydellä. Filippiinit-seuran kummikumppanin, ihmisoikeusjärjestö TFDP:n toiminnanjohtaja Emmanuel Amistad kertoo toukokuun presidentinvaaleista.
  • Etäkoulu Filippiineillä – katkoja, oppimiskriisiä, taistelua ihmisoikeuksista
    Tervetuloa Filippiinit-seuran etäseminaariin lauantaina 16.10. klo 14 kuulemaan ihmisoikeustilanteesta Filippiineillä ja tapaamaan sinnikkäitä kummilapsiamme, jotka ovat käyneet koulua haastavassa koronatilanteessa.
  • The future of Planetary Health: Challenges and new perspectives
    Maailma kylässä -festivaali. Filippiinit-seuran keskustelufoorumissa 29.5. filippiiniläinen tohtori Renzo Guinto: Koronapandemia on saanut meidät tajuamaan, että olemme kaikki yhteydessä toisiimme ja että omalla toiminnallamme on valtava vaikutus muihin ihmisiin, ja mikä tärkeintä, planeettaamme.
  • Has real change happened during Duterte presidency?
    Duterte voitti vuoden 2016 presidentinvaalit äänivyöryllä lupauksillaan pikaratkaisusta maan ongelmiin. Mikä nyt sitten on muuttunut? Verkkokeskustelu to 22.4. klo 16, asiantuntijana Ramon Casiple Filippiineiltä.
  • Kummikeräys jatkuu – lahjoita filippiiniläisille koululaisille!
    Yhteistyössä ihmisoikeusjärjestö TFDP:n kanssa Filippiinit-seura tukee niiden köyhien perheiden lapsia, joissa vanhemmat ovat ihmisoikeusrikosten uhreja. Koulutarvikkeet, kirjat ja koulupuvut ovat kalliita.[…]